Maraton på hundratals miljoner minimeddelanden
Tim Howard skulle ha kunnat rädda soldat Ryan, ett fotbollsfans föräldrars olyckliga äktenskap, World Trade Center från flygplanskrocken och Giorgio Chiellini från Luis Suarez bett.
Åtminstone på skoj. USA:s landslagsmålvakt har varit ett av de stora ämnena i Twitter under fotbolls-VM.
Howard gjorde så många fantomräddningar i VM-slutspelet att fotbollsfansen började skämta om vad allt han kunde rädda.
På tisdagsmorgonen finsk tid twittrade Howard själv under nyckelordet #ThingsTimHowardCouldSave.
– Jag tänker inte ljuga. Många av de här är ganska kul. Men ni har aaaalldeles för lite att göra, skrev Howard.
Howards tweet visar hur ett fan med enkla medel kan fånga en världsstjärnas uppmärksamhet och till och med vara i direktkontakt med stjärnan. Försök uppnå det samma i "riktiga livet".
Kändisarna twittrar dessutom sinsemellan och kommenterar även annat än sitt specialgebit.
– Mycket stolt över landslaget. Vi vinner hela turneringen tidigare än världen tror, skrev USA:s president Barack Obama på Vita husets officiella konto.
Twitter är ypperligt även i allvarligare nyhetsuppföljning.
VM-slutspelets statistik hittar man på Internationella fotbollsförbundet Fifas sajt. På Twitter upplyser statistiktjänster och fotbollsanalytiker i realtid vad siffrorna betyder och vilket slag av avvikelser och rekord statistiken innebär.
Transfer- och skadenyheter sprids som en löpeld på Twitter. Den som offentliggör ett scoop kan kortvarigt ha en miljonpublik.
För företagen är Twitter så viktigt att marknadsföringsstrategierna planeras månader i förväg och man planerar hur man ska reagera i realtid på händelser, rapporterar tidningen Business Insider.
Sportartikeljätten Adidas twittrade stort om sin mannekäng Mats Hummels mindre än en minut efter att han gjorde mål för Tyskland mot Frankrike i kvartsfinalen.
Rekorden ryker
Under VM-slutspelet har även Twitterrekorden slagits. Under åttondelsfinalen mellan Brasilien och Chile gick som mest 389 000 tweetar i minuten ut på linjerna. Det var lite mer än det förra rekordet som sattes i februari under Super Bowl.
Under OS i London för två år sedan skickades det 150 miljoner tweetar. Under samma period i VM var antalet 300 miljoner.
Sannolikt ryker rekorden än en gång under finalen och sannolikast sker det om det blir straffavgörande.
Under straffläggningarna har nämligen twittrarna varit flera gånger aktivare än under höjdpunkterna i ordinarie matchtid.
https://twitter.com/TimHowardGK/status/486291474208665600
https://twitter.com/WhiteHouse/status/484118070068539392
http://www.businessinsider.com/how-adidas-prepares-its-world-cup-tweets-...