Har Stockmann bytt namn?
Ovanför klockan står det numera Brooklynn.
Många gnuggar sig säkert i ögonen när de går förbi det stora varuhuset i Helsingfors. Plösligt tycks det heta Brooklynn. På Stockmanns webbsidor finns det ingen synlig förklaring.
Vad har hänt, Stockmanns kommunikationsdirektör Nora Malin?
– Vi kör i gång vår kampanj den första veckan i september, det här är en försmak på den.
Man vill alltså väcka uppmärksamhet, och lyckas uppenbarligen när reportrar ringer. Varuhusen har en motsvarande kampanj varje höst, i fjol var det Street style och Street gastro.
– Vi har haft temakampanjer varje år i 50 år. Före det hade vi också en engelsk vecka 1933 och en Pariskampanj 1949, berättar Malin.
Helt nytt är ändå logobytet, som Malin verkar nöjd med eftersom det är extra finurligt – stadsdelen Brooklyn stavas ju med ett n men har ärvt ett extra av Stockmann.